Sociální web: Chci pracovat pro Walta Disneyho

2009-09-03 10:52:57, Michaela Pličková, Hledání práce

Sociální web, nebo také web 2.0 je v současné době jedním z nejpoužívanějších termínů. Málokdo ale skutečně ví, co to přesně znamená. A ještě méně lidí ví, že pomocí tohoto moderního fenoménu lze najít práci snů.

Web 2.0

Nevíte, co je web 2.0? Nic si z toho nedělejte. Definic existuje asi tolik, kolik je internetových připojení. Nespočetně mnoho. Obecně lze ale říci, že se jedná o ty internetové stránky, které se zaměřují především na konzumenta a povyšují ho na uživatele a dokonce tvůrce obsahu.

Uživatel se na těchto stránkách setkává s jinými lidmi, sdílí a vyměňuje si s nimi informace (fotky, videa,…). Klasickým představitelem webu 2.0 je dnes již dobře známý Youtube.com.

Více informací o této problematice se dočtete například ZDE.

Facebook

Ptáte se, jak to všechno souvisí s prací? Základem sociálního webu je utváření komunity. Vytvoříte si tzv. sociální síť (tzn. na stránkách, které používáte, označíte ty uživatele, kteří jsou vaši přátelé apod.).

Tato sociální síť neslouží pouze pro sdílení zájmů, ale může být užitečná i při hledání práce.

Jedním z nejvýznamnějších sociálních serverů je facebook (www.facebook.com – v angličtině). Vytvoříte si profil a můžete začít dělat v podstatě cokoliv. Například hledat práci.

Katelyn si dala reklamu na facebooku.

Příkladem, jak postupovat, může být nedávný experiment, který zinscenoval Willy Franzen. Oslovil na facebooku několik absolventů a nabídl jim spolupráci. Jejich úkolem bylo podat si na facebooku reklamu, ve které by prodali to, co mohou zaměstnavateli nabídnout.

Věřte nebo ne, úspěch byl ohromný. Na reklamu Katelyn Hillové bylo kliknuto 685-krát, dostala 21 emailů a 4 facebookové zprávy. Dostala pozvánku k přijímacímu pohovoru, ale bohužel nebyla pro tuto práci dostatečně kvalifikovaná. Také dostala několik emailů s informací, že její resumé dotyčná osoba předá svému nadřízenému. A v neposlední řadě obdržela mnoho pozitivních ohlasů.

Příběh Katelyn a několika dalších studentů, stejně jako přesný návod, jak si udělat na facebooku reklamu, naleznete ZDE (článek v angličtině).

LinkedIn

Kromě serverů, jako je facebook, dnes dokonce existuje web zaměřený přímo na práci. Jedná se o www.linkedin.com (opět anglicky). Zde si vytvoříte profil, který slouží jako životopis (uvádíte zde zkušenosti, vzdělání, zájmy apod.).

I zde vytváříte síť kontaktů. A to hned v několika úrovních – spolužáci, spolupracovníci, zaměstnatelé apod. Můžete doporučovat lidi, které znáte a zároveň můžete být sami doporučováni (kolegy, bývalými zaměstnavateli apod.).

Vyplníte, co chcete dělat a budete čekat, zda vás někdo osloví. Nebo budete aktivně hledat zaměstnavatele sami.

Zní to lákavě, viďte? Bohužel, zatím se tento web týká především anglicky mluvících zemí. Pakliže nemáte problémy s angličtinou, nenechte se odradit. Na LinkedInu již dnes existuje významná česká komunita a stále se rozšiřuje (především se jedná o lidi z oblasti IT a internetových služeb).