Pracují vaši zaměstnanci z domova? Jejich řízení je dřina

Vydáno 7.listopad 2009 v 14:36, Pavla Janečková

Práce z domova jistě přináší mnoho výhod jak pro zaměstnance, tak pro vás jako zaměstnavatele. Organizace a řízení lidí na dálku však není zrovna snadné. Přinášíme vám tipy, jak se vyrovnat s možnými komplikacemi.

Řízení zaměstnanců na dálku s sebou přináší mnohá specifika a ne vždy se obejde zcela bez komplikací. Zaměstnanci vám totiž nejsou zcela dostupní a na vás je, abyste dopředu plánovali a jednoznačně formulovali cíle. K tomu potřebujete jednak zkušenosti, ale také spolehlivý tým, který je schopen pracovat samostatně a zodpovědně.

Právě srozumitelné zadání úkolů je při práci na dálku klíčové. Měli byste také počítat s tím, že díky omezené možnosti komunikace si nemůžete dovolit příliš improvizovat.

Komunikace je základ

Jedním z největších omezení při řízení lidí na dálku je snížená možnost komunikace. V dnešní době sice existuje množství kanálů umožňujících kontakt a zdaleka se tak nemusíte omezit na telefon či email.

Stále více využívané je totiž chatování, videokonference nebo speciálně upravené komunitní sítě. Tyto systémy umožňují sdílení znalostí a informací, které jsou tak přístupné všem členům týmu.

Některým lidem přesto může osobní komunikace chybět. Pokud člověk není s firmou denně v kontaktu, dostává se z centra dění a uniká mu řada neverbálních informací.

Mnoho problémů také může vyplavat na povrch mnohem později, než by tomu bylo v případě, kdy by se kolegové denně potkávali v kanceláři.  Z nedorozumění způsobeného například odlišnou interpretací emailu se tak může rozvinout velmi nepříjemný konflikt.

I když jste se svými zaměstnanci v kontaktu většinou na dálku, rozhodně byste neměli zapomenout na osobní setkání. Šéf běžného pracovního týmu se s lidmi čas od času setká a o komplikacích si s nimi promluví. Ať už má tedy váš tým jakékoli složení, vždy se vyplatí naplánovat několik schůzek, aby se jeho členové navzájem poznali. Zkvalitnění komunikace totiž povede k lepší atmosféře na pracovišti a vyšším pracovním výkonům.

Zaměřte se na výsledky

Hlídáte při hodnocení zaměstnanců spíše než výsledky odpracované hodiny? Pak byste měli popřemýšlet o změně přístupu. V rámci plánování projektu rozdělte úkoly, určete jejich požadovanou kvalitu a termíny dodání. Zaměřte se také na kontrolu plnění dílčích cílů. Můžete tak reagovat na nastalé situace a efektivněji řídit práci svých zaměstnanců, což povede také ke zlepšení pracovních výsledků.

Lidé totiž chtějí vědět, co je jejich úkolem a jsou spokojenější, když za svou prací vidí výsledky. Díky této strategii se navíc vyhnete tomu, že výsledek, kterého dosáhnete, přinese zklamání a bude se lišit od cíle, který jste si předem stanovili.

Buďte zde pro lidi

Pokud dáte svým zaměstnancům prostor pro samostatnost a zodpovědnost, jistě to ocení. Pracovní úkol se pro ně stane výzvou. Zároveň by však měli znát všechny potřebné informace a termíny, do kdy má být úkol splněn, aby si jej mohli naplánovat společně s dalšími pracovními úkoly. Vytvořte ve svých podřízených pocit, že se za vámi můžou přijít kdykoli poradit. Tato atmosféra nejenže posílí pracovní vztahy a celkovou spokojenost, ale odrazí se to také na pracovních výsledcích.

Sdílet/Uložit

Kategorie: Pro firmy

Štítky: , , ,

Pokud se Vám článek líbil, začněte odebírat RSS kanál poradny Kariéry.

Comments are closed.


Práce | Brigády | Moje.kariéra | Poradna | Spolupráce | O nás | Kontakt | Zaměstnavatelé

Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů

©2017 Portál práce KARIERA.CZ s.r.o.