Pracují vaši zaměstnanci z domova? Jejich řízení je dřina

2009-11-07 14:36:00, Pavla Janečková, Pro firmy

Práce z domova jistě přináší mnoho výhod jak pro zaměstnance, tak pro vás jako zaměstnavatele. Organizace a řízení lidí na dálku však není zrovna snadné. Přinášíme vám tipy, jak se vyrovnat s možnými komplikacemi. Řízení zaměstnanců na dálku s sebou přináší mnohá specifika a ne vždy se obejde zcela bez komplikací. Zaměstnanci vám totiž nejsou zcela dostupní a na vás je, abyste dopředu plánovali a jednoznačně formulovali cíle. K tomu potřebujete jednak zkušenosti, ale také spolehlivý tým, který je schopen pracovat samostatně a zodpovědně. Právě srozumitelné zadání úkolů je při práci na dálku klíčové. Měli byste také počítat s tím,

Komunikace je základ

Jedním z největších omezení při řízení lidí na dálku je snížená možnost komunikace. V dnešní době sice existuje množství kanálů umožňujících kontakt a zdaleka se tak nemusíte omezit na telefon či email. Stále více využívané je totiž chatování, videokonference nebo speciálně upravené komunitní sítě. Tyto systémy umožňují sdílení znalostí a informací, které jsou tak přístupné všem členům týmu. Některým lidem přesto může osobní komunikace chybět. Pokud člověk není s firmou denně v kontaktu, dostává se z centra dění a uniká mu řada neverbálních informací. Mnoho problémů také může vyplavat na povrch mnohem později, než by tomu bylo v případě, kdy by se kolegové denně potkávali v kanceláři. Z nedorozumění způsobeného například odlišnou interpretací emailu se tak může rozvinout velmi nepříjemný konflikt. I když jste se svými zaměstnanci v kontaktu většinou na dálku, rozhodně byste neměli zapomenout na osobní setkání. Šéf běžného pracovního týmu se s lidmi čas od času setká a o komplikacích si s nimi promluví. Ať už má tedy váš tým jakékoli složení, vždy se vyplatí naplánovat někol

Zaměřte se na výsledky

Hlídáte při hodnocení zaměstnanců spíše než výsledky odpracované hodiny? Pak byste měli popřemýšlet o změně přístupu. V rámci plánování projektu rozdělte úkoly, určete jejich požadovanou kvalitu a termíny dodání. Zaměřte se také na kontrolu plnění dílčích cílů. Můžete tak reagovat na nastalé situace a efektivněji řídit práci svých zaměstnanců, což povede také ke zlepšení pracovních výsledků. Lidé totiž chtějí vědět, co je jejich úkolem a jsou spokojenější, když za svou prací vidí výsledky. Díky této strategii se navíc vyhnete tomu, že výsledek, kterého dosáhne

Buďte zde pro lidi

Pokud dáte svým zaměstnancům prostor pro samostatnost a zodpovědnost, jistě to ocení. Pracovní úkol se pro ně stane výzvou. Zároveň by však měli znát všechny potřebné informace a termíny, do kdy má být úkol splněn, aby si jej mohli naplánovat společně s dalšími pracovními úkoly. Vytvořte ve svých podřízených pocit, že se za vámi můžou přijít kdykoli poradit. Tato atmosféra nejenže posílí pracovní vztahy a celkovou spokojenost, ale odrazí se to také na pracovních výsledcích.