Teambuilding není jen hra

2009-08-11 11:27:38, Pavla Janečková, Pro firmy

Chcete posílit vztahy uvnitř vašeho pracovního týmu a zvýšit pracovní nasazení svých zaměstnanců? Vyzkoušejte teambuilding! Možností je opravdu mnoho. Je tedy z čeho vybírat. teambuildingBigRozvíjení týmové spolupráce a komunikace, zvýšení motivace do práce, rozvoj sebevědomí a vzájemné důvěry. To je důvod, proč stále více firem zahrnuje do svých plánů rozvoje zaměstnanců teambuilding. Zatímco na počátku devadesátých let byl záležitostí především velkých firem nevýrobního sektoru, dnes do kurzů investují desetitisíce korun i menší tuzemské firmy. Služeb teambuildingových agentur tak začínají využívat stavební firmy, železárny nebo i popeláři. H

Vybírejte s rozmyslem

Pečlivě připravený a správně provedený teambulding může mít pro firmu velký význam. V opačném případě se však mohou dostavit naprosto opačné účinky. Agenturu, která pro vás bude program organizovat, tedy vybírejte opravdu důkladně. Skuteční profesionálové totiž dokáží aktivity přizpůsobit individuálním potřebám vašeho pracoviště a cílům, které chcete teambuildingem sledovat. Na českém trhu dnes existuje nepřeberné množství firem, které se zabývají organizací teambuildingových aktivit. Mezi ty s nejstarší tradicí patří agentura Outward Bound- Česká cesta. Ta se jako první česká firma začala zážitkovým vzděláním zabývat již v roce 1993. O tři roky později vzn

Ušijte si teambuilding na míru

Nemáte představu, mezi jakými zážitkovými aktivitami můžete vybírat? Přinášíme vám několik tipů na teambuildingové aktivity, které organizuje agentura Outdoorsports.cz. Vybírat můžete z jejich modelových programů nebo si objednat zážitkovou aktivitu šitou přímo na míru. Některé firmy tak pro své zaměstnance zorganizují například Cestu do neznáma, kdy jsou účastníci odvezeni na neznámé místo, odkud se pak musí s minimem informací dopravit na další určená místa. Ceny těchto programů jsou vždy orientační a paradoxně se většinou neodvíjí od typu kurzu, ale od počtu lektorů, kteří se na něm podílejí. Dvoudenní teambuilding pro dvacet účastníků vás tak vyjde zhruba na 90 tisíc korun.

Rafting na Vltavě

Třídenní sjíždění Vltavy za asistence instruktorů raftingu je doplněno týmovými soutěžemi a hrami v přírodě. Orientační cena: 2950 Kč za osobu.

Lyžařský či snowboardový kurz

Tento dvoudenní kurz nabízí kromě výuky lyžování a snowboardingu také lázeňské kůry jako masáže, koupele či pobyt v solné jeskyni. Orientační cena: 2450 Kč za osobu

Golfový kurz

Teambuildingový program, na kterém účastníci absolvují výuku golfu, golfový turnaj, hry v přírodě i psychologické hry vás přijde na necelé 4000 korun za osobu. Pokud hledáte levnější variantu teambuildingu, můžete svým zaměstnancům nabídnout aktivity jako bowling, painball či kulečník. Zkuste také uspořádat podnikový turnaj ve volejbalu nebo ve frisbee. Pokud toužíte po pořádné dávce adrenalinu, můžete zkusit bungee jumping, parašutistický výcvik, let balónem, kurz potápění nebo čím dál populárnější zorbing (kutálení se z kopce v kouli). Než však adreanlinový typ teambuildingu pro své zaměstnance zorganizujete, uvědomte si, že podobné aktivity mohou nejednoho z nich spíše vyděsit a vaše vynaložená snaha a nemalé finanční náklady se tak minou účinkem. Skutečnou lahůdkou mezi teambuildingovými programy je pak například jízda s psím spřežením nebo trekking na lamách v Dolomitech. Dva dny tohoto nevšedního zážitku vyjdou jednu osobu zhruba na 4000 korun. Skutečně neotřelou volbou jsou pak tematické programy. Se svými zaměstnanci se tak můžete stát členy expedice na Severní pó

Udělejte něco pro druhé

V posledních letech se u nás začíná podoba teambuildingových aktivit měnit. Čím dál častěji chtějí účastníci kurzu udělat nejen něco pro sebe, ale i pro druhé. Práce v domově důchodců nebo vysázení stromků podél cesty tak kromě utužení vztahů přinese i dobrý pocit z práce, která má smysl. Tento model teambuildingu je však v Česku stále ještě v plenkách, a to zejména kvůli legislativě, která není na podobný typ aktivit upravená.