Zásady psaní e-mailu: zdvořile, stručně a výstižně

2014-05-27 20:17:18, redakce, Pro studenty a absolventy, Pro zaměstnance, Pro firmy

E-mail je jeden z nejčastěji používaných moderních způsobů komunikace. Práce s e-mailovou poštou tvoří běžnou součást dne většiny z nás. „Mejlování“ je jednoduché a rychlé, šetříme čas, peníze za poštovné i „naše lesy“. e-mailDíky chytrým telefonům a tabletům jsme online prakticky kdekoli a ke korespondenci můžeme využít i čas strávený v čekárně u lékaře či v dopravním prostředku. Na co bychom měli vždy pamatovat? Pracovní i soukromé dopisy dnes s oblibou řešíme elektronickou formou. Často zapomínáme ve shonu běžného dne za některé prvky, které činí e-mailovou komunikaci zdvořilou a stravitelnou pro příjemce. Pokud si osvojíme pravidla, jak srozumitelně psát a strukturovat elektronické zprávy, ušetříme čas a energii příjemcům i sami sobě. Nemusíme pak dodatečně vysvětlova

Jaké jsou hlavní zásady účinné a zdvořilé e-korespondence?

Pozor na SPAM!

Když ráno otevřete svoji e-mailovou schránku, virtuálně se na vás vysype množství nejrůznější korespondence. Mezi běžnou poštou nacházíte i obchodní nabídky, reklamní sdělení a donekonečna kolující vtipy a videa od bývalých kolegů či známých. Obecně spamem rozumíme nevyžádanou poštu, která může být obtěžující, ale i nebezpečná z důvodu zavirování počítače. Je to jedno z nejčastějších rizik elektronické komunikace. Lze se této informační invazi, zahlcující vaši poštovní schránku i mysl, bránit? Nejběžnější formou je softwarová ochrana, která více či méně úspěšně odfiltruje spamy ze schránky pro doručenou poštu. Nelegál

Sečteno, podtrženo...

E-mail je jednoduchou a rychlou cestou obchodního či osobního sdělení. Jejich vyřizováním často trávíme hodiny týdně. Vyplatí se proto psát zprávy i odpovídat uvážlivě, operativní záležitosti řešit či vysvětlit telefonicky, citlivé věci probírat spíše osobně. Pokud se podaří dodržet všechna pravidla slušné a věcné komunikace, je e-mail dobrým pomocníkem.

Ing. Sabina Morawitzová