Jak zavolat do firmy, která právě nemá volná místa

2020-01-29 16:37:38, redakce, Hledání práce, Pro zaměstnance

Narazili jste při hledání práce na firmu, kde byste opravdu rádi pracovali? I v případě, že právě neinzeruje volná místa, neváhejte ji kontaktovat. Jak na to?

1. Vyhledejte o firmě co nejvíce informací.

Najděte webové stránky firmy a dobře je prostudujte. Měli byste vědět, čím se zabývá, v čem je unikátní a ujasněte si, jak byste mohli být této firmě prospěšní.

2. Mějte připravený profesní životopis.

Personalista jej bude chtít zaslat obratem. Koncipujte jej tak, aby korespondoval s pozicí, kterou byste rádi zastávali. Zdůrazněte relevantní informace.

3. Zavolejte na personální oddělení.

Jak se Vám podaří spojit s kompetentní osobou, svůj rozhovor začněte nějakou pozitivní větou, kterou zachytíte personalistovu pozornost. Například: „Našel jsem o Vaší firmě informace, které mne zaujaly natolik, že bych se velmi rád u Vás ucházel o práci. Vím, že používáte špičkové technologie ve výrobě a byl bych rád, kdybych se mohl stát součástí Vašeho týmu. Pravděpodobně právě nehledáte člověka s mou kvalifikací, přesto bych se rád informoval o možnostech případné budoucí spolupráce.“

Personalista se jistě zeptá na Vaši specializaci, vzdělání a zkušenosti, buďte tedy připraveni. Ujistěte ho, že budete velmi rádi, najde-li si chvilku na osobní setkání, kde byste případně Vaše zkušenosti a možný přínos pro společnost dále probrali.

Zvládnete-li dobře zahájit rozhovor, personalista Vám telefon rozhodně nepoloží.

4. Pokud se na pohovoru nedomluvíte.

Firma opravdu nikoho nehledá a ani nebude hledat, zkuste se zeptat na kontakt na jiného potenciálního zaměstnavatele.

Vzpomene-li si personalista na někoho a má i konkrétní telefonní číslo, pak je vhodné si zajistit referenci nenásilnou větičkou typu: „Jen se ujistím... mohu panu XY říci, že jste mi jejich společnost doporučil?“. Získáte tak jedinečnou možnost se při kontaktování další osoby ihned na někoho odkázat.

Neberte si případný neúspěch osobně a zavolejte do více firem. Můžete opravdu mnohem více získat než ztratit.