Efektivita práce a optimalizace procesů v call centrech

Vydáno 1.červen 2010 v 08:51, redakce

Fenoménem českého trhu práce jsou call a tzv. shared centra. Rozšiřování těchto center je však nelehkou výzvou pro personalisty a to zejména z důvodu nedostatku vhodných kandidátů právě na pracovní pozice operátorů v call centrech. Jaké jsou příčiny tohoto jevu?

randstad 180x90Mezi uchazeči o zaměstnání není o práci v call centru příliš velký zájem. Pracovní pozice v call centru má všeobecně nízkou prestiž, často je provázena neprůhledným motivačním způsobem odměňování a na zaměstnance jsou kladeny vysoké nároky – nezbytná je odolnost vůči stresu, odpovídající komunikační dovednosti. Zaměstnance vyčerpává psychická náročnost pozice, negativně vnímají i vysokou fluktuaci, přichází syndrom vyhoření.

Pouze minimum potencionálních zaměstnanců vnímá práci v call centru jako vhodnou jako svou dlouhodobou profesní dráhu. Pro celou řadu kandidátů je tato pozice chápána jako startovací bod v budování slibné kariéry.

Je proto nesmírně důležité věnovat zaměstnancům odpovídající péči, správně je motivovat, vzdělávat. Pro hladké fungování call centra je také nezbytné správné nastavení a následná optimalizace procesů souvisejících s řízením efektivity práce.

Jak získat vědomosti a zkušenosti v nastavování a optimalizaci procesů?

Užitečnou metodou pro začínající i stávající call centra/zákaznická je osobní setkání personalistů či vedoucích pracovníků provázené přímou diskuzí o osvědčených metodách v nejrůznějších typech call /shared center.

Vhodnou příležitostí pro výměnu „best practices“ je  tradiční setkání specialistů věnované aktuálnímu tématu „Efektivita – s důrazem na optimalizaci procesů“. Toto setkání pořádá již 13-tým rokem společnost Randstad, otevřenou diskuzi moderuje lektorka a současně konzultantka se specializací na rozvoj pracovníků call center. Záštitu nad projektem převzala generální ředitelka společnosti Randstad. Více informací o tomto projektu naleznete na internetových stránkách společnosti www.randstad.cz.  Účast na tradičním setkání specialistů call center je bezplatná.

Michaela Vávrová
Senior Consultant

společnost Randstad

Kategorie: Pro firmy, Tiskové zprávy

Štítky: ,

Pokud se Vám článek líbil, začněte odebírat RSS kanál poradny Kariéry.

Comments are closed.


Práce | Brigády | Moje.kariéra | Poradna | Spolupráce | O nás | Kontakt | Zaměstnavatelé

Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů

©2017 KARIERA.CZ s.r.o.