Telesemináře: Jeden z moderních nástrojů marketingu

Vydáno 10.listopad 2009 v 21:27, Irena Janíková

Máte skvělé výrobky. Jenže svět se to nedozví. Možná nemáte dost peněz na propagaci, možná nevíte, jak na to. Jak vytroubit do světa, že vaše produkty jsou kvalitní, když vás zatím nikdo nezná? Jeden z jednoduchých a nenákladných řešení jsou telesemináře.

Teleseminář patří k denšnímu marketingu.O co vlastně jde?

Telesemináře poskytují informace, školí pracovníky nebo propagují či rovnou prodávají produkty firmy lidem, kteří se zajímají o dané odvětví trhu. Jsou stejné jako normální semináře, avšak s tím rozdílem, že jsou provozovány přes telekonferenci, takže se může zúčastnit téměř kdokoliv z jakéhokoliv místa – z domu, práce, ciziny.

Je to například možnost, jak zacvičit mnoho pracovníků, aniž byste museli platit vysoké náklady na dopravu na místo konání semináře. Přednášející vám pouze sdělí, kdy se teleseminář koná, pak už je jen na vás, abyste se napojili na správnou linku a vyslechli si informace. Díky této technologii se může zúčastnit několik stovek účastníků zároveň.

Po semináři následuje vyhrazený čas na dotazy, i v tomto směru je teleseminář zůstává jako běžná přednáška. Kromě toho se telesemináře většinou nahrávají, takže máte možnost si vše poslechnout dodatečně.

Je to tedy možnost, jak můžete v jednom momentě předat velkému množství lidí informace o vašich produktech či záměrech, a to bez zbytečných nákladů. Skvělé je, že můžete získat publicitu zadarmo. A není to nic složitého.

Někdy si za virtuální účast na telesemináři musíte zaplatit. Ale pokud chcete tímto způsobem propagovat nové výrobky, nebude nejlepší strategií chtít po lidech peníze.

Jak získat z posluchačů zákazníky?

Abyste byli úspěšní, je třeba být všímavý a pozorný. Pečlivě vnímejte otázky svých posluchačů, navštěvujte fóra, která se týkají vaší oblasti podnikání, mějte přehled o tom, co trh chce a vaši (potenciální) zákazníci potřebují.

Výborný způsob, jak nadchnout posluchače, je nabídka, že jim pomůžete vyřešit problém. Dávají vám stále dokola stejné otázky? Mohou jim vaše produkty a služby pomoci odpovědět na tyto dotazy a rozlousknout problematickou situaci? Udělejte teleseminář, zodpovězte otázky, představte lidem výrobky a začněte budovat základnu klientů.

Zákazníky nezískáte náhodou, je třeba mít plán. Existují velmi specifické věci, které jsou potřeba udělat za účelem rozvoje vašeho podnikání, zvýšení poptávky po vašich produktech a zisku z teleseminářů. Nemůžete mít ledabylý přístup. Je to o systému. Pokud si přednášku pečlivě naplánujete, budete cenným zdrojem pro trh. Začnete být vidět a budete důvěryhodní.

Body, které je potřeba brát v úvahu, když tvoříte plán

  • Co jsou hlavní překážky a problémy, které trh má, a vy pro ně máte řešení?
  • Kromě vašich současných klientů – komu by mohlo prospět, že úspěšně vyřešíte problém?
  • Jaký název přednášky by byl přitažlivý pro váš trh?
  • Jak dlouhé „sezení“ bude?
  • Kolik (pokud vůbec) budete účtovat za účast na telesemináři?
  • Jak budete seminář propagovat?
  • Jak se budou lidé registrovat?
  • Jak budete rozvíjet kontakt se zaregistrovanými? (informace o tvoření vztahů najdete v našem článku o networkingu)

Nestačí mít jen výjimečné nápady na nové výrobky. Musíte vědět, jak je prodat. Jak se zviditelnit na trhu a tím zvětšit zisky firmy. Existují různé způsoby, jak se stát mezi zákazníky známou společností. Jedním z nich jsou telesemináře. Využijte je.

Kategorie: Pro firmy

Štítky: , , , ,

Pokud se Vám článek líbil, začněte odebírat RSS kanál poradny Kariéry.

Přidejte komentář

   (pro gravatary, nebude zveřejněn)


Práce | Brigády | Moje.kariéra | Poradna | O nás | Kontakt | Zaměstnavatelé

Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů

©2017 KARIERA.CZ s.r.o.