CO NAPSAT DO ŽIVOTOPISU, KDYŽ HLEDÁTE PRÁCI V ADMINISTRATIVĚ

2017-11-29 11:41:47, redakce, Hledání práce

Práce v administrativě je náročná na správný gramatický projev, vyžaduje pečlivost, organizační schopnosti, nadprůměrné komunikační schopnosti, umění pracovat na více činnostech najednou (multitasking) atd. Jak napsat životopis, abyste uspěli?

BEZ CHYB

Protože klíčovou náplní práce bývá v administrativě komunikace, je naprosto nezbytné ovládat češtinu tak, aby veškerá korespondence byla bez chyb. Pokud tedy nasekáte do CV a motivačního dopisu pár chyb, jste bohužel bez šance :(

LOGICKÁ STRUKTURA CV

CV mějte skutečně na úrovni. Nevadí, že třeba nemáte mnoho pracovních zkušeností, ale strukturujte CV logicky a zvolte styl formátování pro celý dokument stejný. Často vidíme životopisy, na kterých je na první pohled patrné, že je to stylem "každý pes jiná ves". Dokument na konci upravte tak, ať jsou v pořádku fonty, sjednoťte velikost písma u nadpisů, v odstavci i odrážkách. Připojte fotku - zvolte formální, oblečení i styl se musí hodit pro danou pozici.

REFERENCE

Pokud můžete, uveďte konkrétní osoby včetně kontaktů - můžete získat cenné body navíc. Nezapomeňte, že i díky sociálním sítím je dnes mnohem snadnější ověřit, zda jsou údaje v CV pravdivé.

MOTIVAČNÍ DOPIS

Na motivačním dopisu si také dejte záležet. Uveďte, co Vás baví a zajímá v souvislosti s pozicí, na kterou se hlásíte.

DOCHVILNOST, SPOLEHLIVOST, ÚSMĚV

Pokud budete pozvání na osobní pohovor, přijďte určitě včas a vhodně oblečeni. Projděte si webové stránky firmy, ať máte představu, čím se zabývá, jaké výrobky či služby poskytuje. Kdybyste nestíhali, dejte včas vědět - nejlépe telefonicky.

Jsou to bohužel pořád dokola ty samé věci, které uchazeče diskvalifikují z výběrových řízení. Vyvarujte se základních chyb a uspějete!