Jak donutit šéfa, aby vám věnoval pozornost?

2008-12-13 22:36:24, Michaela Pličková, Osobnostní rozvoj

V tomto článku jsme pro vás připravili způsob, jak šéfovi sdělit, co máte na srdci, a to tak, aby vás poslouchal. Představíme si taktiku Jamese E. Lukaszewského, kterou nazval „tříminutové cvičení“. Uvidíte, že s našimi tipy se vám podaří získat šéfovu pozornost.

Připadáte si takto? Přečtěte si náš článek.

Objevil se problém. Není ve vaší kompetenci ho samostatně vyřešit. Potřebujete konzultaci s nadřízeným. Celé dopoledne vás nepřijal, protože měl schůzky a „skutečně nabytý program“. Po obědě jste se potkali na chodbě a vy jste se snažili osvětlit mu závažnost situace. Jeho upřený pohled na automat s kávou vás rozhodil natolik, že jste se několikrát zakoktal a myšlenka vaší řeči byla v trapu. Šéf jen něco zdvořile odpověděl a odešel. Co si ale počít s problémem?

V podobných situacích, a to nejen v problémových, ale i pokud například narazíte na zajímavou možnost investice, obchodu, reklamy apod., je skutečně nezbytné vysvětlit jasně a srozumitelně, o co se jedná, a dát najevo, že očekáváte od šéfa nějaké vyjádření. Než se rozhodnete ho navštívit v jeho kanceláři, připravte se na to.

„Tříminutové cvičení“ Jamese E. Lukaszewského

Jedná se o návod, jak si připravit tříminutovou řeč, která šéfa určitě donutí vás poslouchat. A co víc – reagovat a dobrat se nějakého řešení.

Body si napište na papír, proslov se vám tak lépe zafixuje. Jedná se zhruba o 450 slov.

  1. V prvních šedesáti slovech popište stručně situaci. Snažte se uchopit podstatu problému. V této části chcete, aby nadřízený pochopil, že se objevila situace vyžadující jeho pozornost a rozhodnutí.
  2. Druhou šedesátku věnujte bližšímu rozboru situace. Co se stalo a jaké jsou důsledky? Proč o tom šéf musí vědět a zabývat se tím? Co to znamená pro firmu?
  3. Popište, co je potřeba udělat. Máte k dispozici dalších šedesát slov.
  4. Dejte nadřízenému na výběr ze tří možností – neudělat nic, udělat něco a udělat něco jiného. Tím udržíte jeho pozornost. Vysvětlete, co by která možnost znamenala. Použijte přibližně 150 slov.
  5. Zároveň ale očekávejte, že šéf bude chtít znát vaše doporučení. To si také připravte. Celkem byste v této části neměli překročit šedesát slov.
  6. Na závěr se pokuste předpovědět, co se stane. Zmiňte pozitiva i negativa. Šedesát slov.

S takto strukturovanou řečí vás šéf určitě vyslechne a máte velkou naději, že se problém, kterým se trápíte, vyřeší.