Benefity jsou klíčem k loajalitě vašich zaměstnanců

Vydáno 14.září 2009 v 20:55, Pavla Janečková

Přemýšlíte, jak zvýšit motivaci a oddanost svých zaměstnanců? Sáhněte po některém z benefitů. Možností máte spoustu Jak ale vybrat ten pravý? Inspirujte se na následujících řádcích.

benefitsK dobrým výsledkům každé firmy jistě přispívají kvalitní a spokojení zaměstnanci. Nejeden zaměstnavatel však řeší otázku, jak získat nové a současně si udržet i stávající pracovníky. Skvělým nástrojem pro posílení loajality, pracovního odhodlání a stabilizace vašich lidí mohou být právě zaměstnanecké výhody, chcete-li, benefity.

Již dávno neplatí, že zaměstnance motivuje pouze výše mzdy. V posledních letech se ukazuje, že nepeněžní odměny, které zaměstnavatelé poskytují ve formě benefitů, jsou stále častější a mezi zaměstnanci vyhledávanějším doplňkem a někde dokonce již nezbytným prvkem v celkové motivaci pracovníků.

Tato forma odměňování má však i další výhodu, kterou je možné ocenit zejména nyní, v době, kdy se řada firem potýká s finančními problémy. Pokud se společnosti nějakou dobu nedaří a musí šetřit, lze to řešit úsporami v této oblasti snadněji než například dočasným snížením platů.

Služební mobil nebo dětská výživa?  Stačí si vybrat!

Podle výsledků průzkumu, kterého se zúčastnilo sto nejvýznamnějších českých firem Czech Top 100, patří mezi nejčastěji využívané benefity příspěvek na stravování, popřípadě bezplatné občerstvení na pracovišti nebo příspěvky na životní pojištění a penzijní připojištění zaměstnanců. Především tyto výhody jsou v mnoha firmách již jakousi normou a jsou zaměstnanci standardně očekávány. Pokud je firma neposkytuje, může to vést ke snížení její prestiže na trhu práce a u potenciálních zaměstnanců.

Na manažerských a prodejních pozicích a u zaměstnanců, kteří to potřebují pro výkon práce, nejsou ničím neobvyklým výhody ve formě služebního automobilu, mobilu nebo notebooku, které často mohou po dohodě se zaměstnavatelem používat i pro soukromé účely.

Velký ohlas má také možnost účastnit se nejrůznějších kurzů a školení zprostředkovaných firmou, týden dovolené navíc, ale také příspěvky na sportovní aktivity, zdravotní péči či zvýhodněné půjčky zaměstnancům.

V rámci snahy odlišit se od konkurence se však firmy snaží přijít na nové způsoby, jak vyjít svým zaměstnancům vstříc. Například společnost Nestlé Česko s.r.o. poskytuje příspěvek na kojeneckou a dětskou výživu až do výše 500 korun měsíčně všem zaměstnancům, kteří mají děti do dvou let věku.

Nechte zaměstnance vybrat si

Některé české firmy v minulých letech přešly v oblasti vyplácení benefitů k takzvanému „caffeteria systému“. V praxi to znamená, že se firmy snaží zapojit do výběru benefitů samotné zaměstnance. V rámci předem stanoveného ročního rozpočtu si tak pracovníci mohou vybrat mezi službami zdravotní péče, kultury, sportu, vzdělávání nebo například příspěvku na cestování.

Nejlepší firmy odlišuje od ostatních právě strategie zájmu o vlastní zaměstnance. Tyto firmy například nabízejí svým pracovníkům slevy u partnerských společností nebo umožňují částečný pracovní úvazek v průběhu rodičovské dovolené. A právě tyto vstřícné kroky mnohdy rozhodnou o tom, že ti nejlepší zaměstnanci zůstanou věrní právě vaší společnosti.

Kategorie: Pro firmy

Štítky: , , ,

Pokud se Vám článek líbil, začněte odebírat RSS kanál poradny Kariéry.

Comments are closed.


Práce | Brigády | Moje.kariéra | Poradna | O nás | Kontakt | Zaměstnavatelé

Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů

©2017 KARIERA.CZ s.r.o.