Jak koncipovat inzeráty, aby zaujaly více uchazečů

Vydáno 28.leden 2019 v 09:29, redakce

I pracovní inzerát může být úlohou přímo pro copywritera. Zejména v dnešní době, kdy je kvalitních zaměstnanců nedostatek. Přinášíme proto několik dobrých tipů, jak sestavit účinný inzerát, který nezapadne mezi otřepané fráze typu „požadujeme spolehlivost a nabízíme zajímavé finanční ohodnocení“.

Inzerát je jako reklama a zkouší prodat produkt – v tomto případě zaumout pro Vaši firmu co nejvíc uchazečů. Představte si inzerát jako etiketu na výrobku – také musí obsahovat důležité informace (firma, pozice, požadavky, benefity, kontakty)  a musí být dobře čitelný (správně formátovaný text, přehledné odrážky, nadpisy).

Copywritersky zdatný Vodafone: „Chcete budoucnost jen zažít, nebo ji tvořit s námi? Hledáme lidi s duší pankáče, kteří se nebojí ušpinit si ruce prací.“

Nadpis inzerátu – název pracovní pozice

Název pracovní pozice volte výstižný – Prodavač mléčných výrobků, Učitel matematiky pro gymnázium v Praze, Řidič vysokozdvižného vozíku, Programátor webových aplikací – práce z domu, Redaktor sportovního zpravodajství apod.

Popis práce

Čím náročnější a specifičtějí je pozice, tím podrobnější musí být popis práce. Popište typické činnosti, za které bude přijatý uchazeč zodpovědný. U náročných odborných pozic motivujte možností profesního růstu, účastí na konkrétních projektech či kongresech, participací na výzkumu apod. Vše ale popište konkrétně, ať to nejsou prázdné fráze.

Na odrážkách Požadujeme a Nabízíme nic špatného není, naopak. Strukturovaný text působí přehledně a lépe se čte.

Nezapomeňte uvést místo práce a ideálně i pracovní dobu. Mzdu uvádět není nutné a někdy ani možné, přesto ale uchazeči tento údaj vítají (setkáváme se bohužel velmi často s absurdně nízkým neférovým ohodnocením a kilometrem požadavků, což je pro uchazeče při vícekolových pohovorech nepříjemným závěrečným překvapením).

Vyhněte se popisům typu – požadujeme zodpovědný přístup (asi je celkem jasné, že o nezodpovědné zájem nebude), přátelský kolektiv (to může říct každý), nastandardní finanční ohodnocení (co je pro Vás standard?) atd.

Benefity rozhodně ano

Benefitům věnujte v inzerátech patřičnou pozornost. Stravenky už v dnešní době nikoho neohromí, ale například týden dovolené navíc a možnost home office spolu se zajímavým kurzem angličtiny může být pro uchazeče už dost velkým lákadlem.

Požadavky jen ty, přes které nejede vlak

Je úplně zbytečné uvádět jako požadavek cizí jazyk, pokud už předem víte, že téměř nebude potřeba. Zbytečně odradíte uchazeče, kteří by mohli výborně fungovat. Je totiž spousta uchazečů, kteří si ohledně jazyků nevěří. Stejně tak i vzdělání – opravdu by to nezvládl středoškolák?

Info o firmě

Určitě ano, ale ne romány. Krátké představení firmy je velmi vhodné. Např.: „Staňte se členy týmu největšího výrobce obuvi v ČR. Jsme firma, která klade důraz na kvalitu výrobků a vývoj zdravé obuvi. Nyní rozšiřujeme prodejní tým a nabízíme příležitost zkušeným obchodníkům.

Nebo ještě lépe a originálně jako Kofola: „Kofola je místo, kde vytváříme nové hodnoty, hledáme neotřelá řešení, a kde nadřízení chtějí slyšet váš názor. Jsme zkrátka vaše druhá rodina a záleží nám, abyste se u nás cítili fajn. Na naše Kofoláky máme sice vysoké nároky, ale rádi se o ně postaráme.“

Buďte upřímní

Vyhledejte skutečné benefity a důvody, pro které je nabídka zajímavá. Věnujte pozornost popisu práce, zejména ve větších firmách konzultujte pracovní náplň s budoucím nadřízeným nového zaměstnance.

Přejeme hodně uchazečů a hlavně spokojených zaměstnanců 🙂

Share

Kategorie: Pro firmy

Štítky: ,

Pokud se Vám článek líbil, začněte odebírat RSS kanál poradny Kariéry.

Přidejte komentář

   (pro gravatary, nebude zveřejněn)


Práce | Brigády | Moje.kariéra | Poradna | O nás | Kontakt | Zaměstnavatelé

Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů

©2019 KARIERA.CZ s.r.o.