Devět tipů pro úspěch na novém pracovišti

2008-04-29 16:07:29, redakce, Pro zaměstnance

Přijali Vás na pracovní pozici Vašich snů a Vy teď nechcete svou šanci pokazit? Poradíme Vám, jak se co nejrychleji adaptovat na pracovišti. Především pak, jak v nové práci dobře zapůsobit a zajistit si dlouhodobou spokojenost nadřízeného.

Nástup do zaměstnání

V novém zaměstnání se od počátku snažte vytvářet si dobrou reputaci. Nejvíc samozřejmě záleží na Vašich schopnostech plnit zadané úkoly. Důležitou roli hraje ale i vzájemná komunikace s nadřízeným a kolegy.

Máme zde pro Vás 9 užitečných tipů. Budete-li se jimi řídit, máte šanci během zkušební doby přesvědčit svého šéfa, že se na danou pozici opravdu hodíte.

![Začněte v nové práci dobře.](/poradna/img/2008/04/28.jpg "Začněte v nové p

Začněte v nové práci dobře.

1. Zorientujte se ve svých povinnostech

Promluvte s nadřízeným o tom, co Vaše pozice konkrétně obnáší. Budete-li znát jeho přesná očekávání, předejdete případným nedorozuměním. Snažte se co nejdříve na pracovišti adaptovat. Učte se zvládat zadané úkoly kvalitně a rychle.

2. Nebojte se ptát

Je samozřejmé, že na vše nepřijdete bez cizí pomoci. Proto se nebojte zeptat, když v čemkoli tápete. Vytipujte si, kdo z kolegů je nejpřístupnější a s ním se domluvte, že za ním v případě potřeby přijdete pro radu.

3. Zapadněte do kolektivu

Nestačí jen dělat dobře svou práci, musíte být také přijati týmovými kolegy. Neschovávejte se před nimi, komunikujte zpříma a otevřeně.

4. Spolupracujte

Především pokud máte pracovat v týmu, je zkoordinujte Vaše schopnosti a znalosti s Vašimi spolupracovníky. Máte tak šanci stát se pro tým nezbytným článkem.

5. Přizpůsobte se firemní kultuře

95% výpovědí je způsobeno právě tím, že se nový zaměstnanec neztotožní s firemní kulturou. Snažte se tedy vysledovat zvyky, které na pracovišti panují. Všímejte si, jak spolu lidé komunikují, jak se oblékají. Postupně se tomu přizpůsobujte.

6. Sledujte novinky

Sledujte aktuální dění ve Vašem oboru. Čtěte tematické časopisy či knihy. Držte krok s konkurencí a prokažte, že jste neustále „v obraze“.

7. Veďte vyvážený život

Mimo zaměstnání se snažte načerpat dostatek nových sil dostatečným spánkem, relaxací či sportem. Do zaměstnání choďte svěží, bude Vám to lépe přemýšlet.

8. Mluvte o svých výkonech se šéfem

Po nějaké době si vyžádejte zpětnou vazbu od nadřízeného. Domluvte si s ním schůzku a promluvte si společně o Vašich výkonech. Chtějte slyšet nejen konstruktivní kritiku, ale i to, s čím je spokojen.

9. Najděte si cíle do budoucna

Nadřízení mají rádi iniciativní zaměstnance. Proto začněte postupně vymýšlet nějaké vhodné projekty, které můžete časem pomoci zrealizovat. Je to způsob, jak si nenechat práci zevšednět. Zároveň tak budete na nejlepší cestě k povýšení.

Jak si práci udržet

Zaměstnavatelé si všeobecně váží především loajálních spolehlivých zaměstnanců. Jak se tedy chovat, aby s Vámi byl nadřízený dlouhodobě spokojen? Máme pro Vás ještě jedno desatero, které Vám poradí, jak vyniknete mezi ostatními zaměstnanci:

Po nástupu do nové práce se snažte především zorientovat se ve svých pracovních povinnostech. Užitečné je detailně je rozebrat se svým šéfem a znát jeho přesná očekávání. Cenné rady do začátku můžete získat také od svých spolupracovníků, kteří se už na pracovišti vyznají. Po čase si pak od nadřízeného vyžádejte zpětnou vazbu a zjistěte jak si vedete. Z každé výtky se poučte a své nedostatky odstraňujte. S Vaší prací pak bude spokojeno nejen vedení, příjemný pocit z ní budete mít i Vy.