Sedavé zaměstnání? Ani omylem.

Vydáno 20.květen 2010 v 11:39, Michaela Pličková, 2 komentáře

Patřím k těm šťastlivcům, co si na nedostatek pohybu v práci nemohou stěžovat. Právě naopak. Pětkrát osm hodin strávených na nohou, to už dá člověku docela zabrat. Pokud i vaše lýtka vědí, o čem mluvím, zkuste si přečíst následující rady, jak bojovat proti únavě nohou.

Sedavé zaměstnáníJeden můj oblíbený spinning instruktor na své lekci při náročných úsecích často říká, že bolest přejde. Mám pro vás dobrou zprávu, stejné je to i v tomto případě. Nohy si časem zvyknou a stání už vám nebude připadat tak strašné. Co ale dělat prvních několik týdnů až měsíců?

Vybavení

Základem úspěchu jsou kvalitní boty. Určitě se nebojte investovat do pohodlných bot, které budou sedět na vaši nohu. Máte-li specifické problémy, obraťte se na ortopeda. Pomůže vám vybrat správné obutí. Musíte-li nosit předepsanou pracovní botu, pak může být řešením zakoupení speciálních vložek. Dnes jich existuje již celá řada. Najdete je například v obchodě se zdravotnickými pomůckami.

Dalším osvědčeným pomocníkem jsou punčochy, podkolenky, silonky, prostě něco, co vám stáhne lýtka. Zní to možná trochu stařecky, ale lékaři ne nadarmo předepisují stahovací punčochy tisícům pacientů trpících křečovými žilami. Dokonce i profesionální běžci běhají v legračních bílých kompresních podkolenkách. Důvod je prostý. Nohy se tolik neunaví a neotečou. Nevěříte? Vyzkoušejte!

Technika stání

Zní to trochu směšně, ale i způsob, jakým stojíte, je důležitý. Snažte se váhu rovnoměrně rozdělovat nad obě nohy. Stůjte raději mírně rozkročení, zhruba na šířku ramen, na celých chodidlech. Technika střídavého ulevovaní nohám (chvíli stojím na jedné, pak na druhé), jak brzy poznáte, není příliš vhodná, protože nerovný postoj zatěžuje také kyčle a záda.

Prevence: cvičit, cvičit, cvičit

Zní to možná trochu masochisticky, ale zkuste po práci občas zajít do posilovny, nebo si jít do parku zaběhat. Bolesti nohou pomůže i zpevnění stavby těla. Podpoříte kloubní aparát, protáhnete ztuhlé šlachy, svaly budou lépe připravené na zátěž. O pozitivech cvičení, věřím, nemusíme dlouze hovořit.

Jak proti bolesti

Uděláte-li všechna preventivní opatření, je pravděpodobné, že bolesti se i tak zcela nevyhnete. Nejkritičtějšími partiemi jsou lýtka, kolena a chodidla. Nejúčinnějším v odstraňování bolesti je samozřejmě odpočinek. Po několikadenním volnu se budete cítit zcela fit.

Proti bolestem svalů a kloubů můžete použít nejrůznější masti prodávané v lékárnách, ale pro mě osobně je to ta nejkrajnější varianta. Vhodné jsou například masáže, nebo technika teplé a studené vody. Postižené partie střídavě sprchujte teplou a ledovou vodou. Uvidíte ten zázračný osvěžující efekt!

Jídelníček

Také zdravá strava, dostatečný pitný režim a zvýšený příjem minerálů (především magnézia) může mít pozitivní vliv na vaše unavené nohy. Minimálně tak můžete předcházet nepříjemným křečím, které nás občas tak rády budí ze spaní.

Takový je můj osvědčený recept na to, jak přežít v práci na nohou. Máte také nějaké vlastní zavedené postupy? Podělte se o ně s námi.

Kategorie: Názory a postřehy, Pro zaměstnance

Štítky: , , ,

Pokud se Vám článek líbil, začněte odebírat RSS kanál poradny Kariéry.

Komentáře ke článku “Sedavé zaměstnání? Ani omylem.”

  1. Věra napsal:

    Po roce nemoci mě byl přiznán invalidní důchod 1 stupně,pracuji jako prodavačkaa zároveň sedím u počítače.Budu nyní nastupovat do zaměstnání na 4hodiny a nesmím chodit,neboť mám nemocné kyčle a bederní páteř.Může mě zaměstnavatel propustit,když nemohu nosit těžké krabice a lézt po štaflích.Děkuji věra

    • petra napsal:

      Dobrý den Věro,
      ano, může. Zvažte, jestli je tato práce vůbec vhodná vzhledem k Vašemu zdravotnímu stavu. Jednak by během zkušební doby mohl zaměstnavatel pracovní poměr zrušit, později pak výpovědí bez odstupného.

Přidejte komentář

   (pro gravatary, nebude zveřejněn)


Práce | Brigády | Moje.kariéra | Poradna | Spolupráce | O nás | Kontakt | Zaměstnavatelé

Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů

©2017 KARIERA.CZ s.r.o.