Představujeme brigády: Telemarketing

Vydáno 5.listopad 2009 v 09:53, Michaela Pličková

Studenti každé léto hledají brigádu, aby si přivydělali na budoucí semestr, nebo aby si koupili nový počítač, či zaplatili dovolenou snů. Jaké jsou nejobvyklejší pracovní nabídky pro studenty a co od nabízených pozic očekávat? Jak vypadá náplň práce a kolik si student vydělá? Čtěte náš seriál Představujeme brigády.

Jednou z nejčastěji inzerovaných a nejsnáze dostupných prací je u nás telefonické dotazování. Poptávka po operátorech je stále velká, neboť neustále vznikají nová callcentra a stará se rozšiřují, a také operátoři výjimečně pracují u jedné společnosti delší dobu než půl roku. Nabídka volných míst se týká především velkých měst.

Pracovní pohovor

Pohovory se liší společnost od společnosti, ale většinou, kromě podání informací o sobě, musí uchazeč ukázat určité schopnosti. Obvyklá je „hra na telefon“, kdy personalista hraje roli zákazníka a uchazeč hraje prodávajícího a snaží se nabídnout předem dohodnutý produkt.

Školení

Telemarketing může být ze začátku pro brigádníka náročnější, neboť ten se musí naučit spoustu nových dovedností. Čeká ho zaškolení na určitý produkt, který bude nabízet (nejčastěji služby telefonních operátorů a bank). Neméně podstatný je i výcvik komunikačních dovedností operátora.

Umění telefonování je dnes již poměrně dobře zvládnutou disciplínou a každý, kdo se rozhodne pracovat v telemarketingu, se určitě naučí věci, které může uplatnit i ve svém osobním životě, či v budoucí kariéře.

Plat

Callcentra mají většinou velmi dobře propracovaný systém odměn a bonusů. Základem je hodinová mzda. Nástupní mzda se v současnosti pohybuje okolo 70 – 80 Kč za hodinu. Základ je po určité odpracované době (obvykle tři měsíce) zvyšována.

Kromě hodinové mzdy operátor může získat příplatky za uzavřené obchody, či počet odpracovaných hodin. Šikovný operátor si tak může přijít i na 100 Kč za hodinu (někteří i více). Další výhodou práce v callcentrech jsou časté soutěže. Nejúspěšnější operátoři v interních soutěžích vyhrávají nejrůznější ceny (od lístků do kina po LCD televizi).

Náročnost

Práce operátora není fyzicky náročná. Ze začátku může mít operátor problém mluvit několik hodin v kuse, ale na to si každý zvykne. Obecná představa o telemarketingu je, že člověk se často dostává do konfliktu s lidmi. Není to tak. Většina lidí, se kterými budete mluvit, jsou příjemní. Samozřejmě existují i výjimky, ale není jich mnoho.

Pracovní doba

Telemarketing má obrovskou výhodu v tom, že záleží na vás, jak moc budete pracovat. Operátoři volí ze směn o délce 4, 6, 8 a 12 hodin a sami si plánují, kdy přijdou a kdy budou mít volno. Nejčastěji ovšem musí splnit určité podmínky (obvykle odpracovat 40 hodin měsíčně, alespoň jednu sobotu v měsíci apod.).

Z tohoto důvodu je telemarketing dobrá brigáda nejenom na léto, ale i na školní rok.

Přečtěte si i další články z našeho seriálu Představujeme brigády a dozvíte se například o práci na pokladně v supermarketu, hlídání dětí apod.

Kategorie: Pro studenty a absolventy

Štítky: , , , ,

Pokud se Vám článek líbil, začněte odebírat RSS kanál poradny Kariéry.

Comments are closed.


Práce | Brigády | Moje.kariéra | Poradna | O nás | Kontakt | Zaměstnavatelé

Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů

©2017 KARIERA.CZ s.r.o.